10 sfaturi pentru un intreprinzator bun

Home 10 sfaturi pentru un intreprinzator bun
Categoria: Noutati | Data publicarii: 07/01/2019

10 sfaturi pentru un intreprinzator bun

        Romania de astazi permite din ce in ce mai multor oameni sa isi deschida afaceri pe teritoriul tarii, iar statutul de antreprenor este din ce in ce mai ravnit. Propriul bussines nu este atat de greu de infiintat pe cum iti imaginezi, insa modul in care il manageriezi iti poate da mari batai de cap. Articolul prezent isi propune sa sublinieze importanta unor calitati fara de care afacerea ta, oricat de buna si de profitabila ar fi, este sortita esecului. Trebuie sa intelegi ca o abordarea corecta poate face o diferenta uriasa, iar stabilirea unui plan pe termen lung iti va garanta longevitatea in afaceri. Iata care sunt cele mai utile 10 sfaturi pentru un intreprinzator bun.

1.      Pastreaza-ti atitudinea pozitiva!

Este foarte adevarat ca universul tinde sa-ti intoarca energia pe care o emani si la fel de adevarat este si faptul ca niciun client nu va vrea sa stea de vorba cu un vanzator negativist. Chiar daca lucrurile nu merg atat de bine pe cat te asteptai, ai rabdare, pastreaza-ti atitudinea pozitiva si crede in ideea ta pana la capat.

2.      Aminteste-ti de ce ai inceput!

Chiar si in cele mai grele timpuri, sau poate cu precadere atunci, incearca sa te intorci in trecut si sa te gandesti de ce ai luat hotararea de a incepe propria ta afacere. Aminteste-ti care au fost motivele, cum te-ai simtit si cum te face sa te simti bussinesul tau, incearca sa pastrezi vie pasiunea debutului tau pe piata afacerilor si concentreaza-te pe obiectivele tale.

3.      Incearca! Incearca! Incearca!

Nu-ti pierde speranta niciodata, ridica-te de fiecare data cand viata te pune la pamant si ai grija de afacerea ta ca de propriul tau copil. Gandeste-te ca atunci cand cel mic te supara sau face vreo prostioara mai mare nu il abandonezi, ci incerci sa cauti explicatii: “De ce a procedat asa? Unde nu am facut eu bine?”. Chiar daca exemplul poate parea unul dur, ia in calcul si varianta aceasta si incearca sa vezi in afacerea ta mai mult decat o sursa de venit.

4.      Fii unic!

Asa cum am mentionat si la inceput, paleta antreprenorilor din romania este vasta si variata. Cu o idee si cu cativa banuti oricine isi poate deschide o afacere. De aceea nu este de ajuns sa ai propriu bussines, ci sa ai succes cu acesta. Cum? Incercand sa te diferentiezi pe cat posibil de restul intreprinderilor de pe piata. Autenticitatea vinde si nu doar afacerea trebuie sa fie unica, ci si tu ca persoana. Esti fata produsului pe care il comercializezi, iar oamenii te vor studia cu atentie. Fii exact asa cum esti tu si nu incerca sa te omogenizezi cu o masa de oameni care se bucura de un aparent succes.

5.      Lucreaza cu oamenii!

Chiar daca afacerea ta se bazeaza mai mult pe tehnologie, incearca sa nu te transformi intr-un zeu al IT-ului si fii cat se poate de pamantean. Nu te ascunde in spatele calculatorului, iesi afara si observa. Afacerile se dezvolta prin oameni. Mergi in magazine si observa piata, nu te increde 100% in statistici. Ofera credit persoanelor si incearca sa iti largesti orizonturile (personale si ale afacerii) interactionand cu cat mai multi oameni.

         6.      Pastreaza echilibrul!

Ca si antreprenor, conceptul de echilibru intre viata profesionala si viata personala este deosebit de important. Daca din punctul unui angajat programul de lucru este fix, in cazul unui antreprenor, munca nu se termina niciodata. De aceea este absolut necesar sa acordati prioritate familiei dumneavoastra, dar si sanatatii fizice si mentale. Nu te afunda in munca si cauta intotdeauna ca balanta sa nu incline prea mult in aceasta directie. Timpul petrecut impreuna cu familia sau pur si simplu relaxandu-te, facand ce iti place, este un timp nepretuit.

        7.      Joaca fairplay!

Fie ca afacerea ta infloreste, fie ca nu prospera intocmai asa cum ti-ai dorit, nu incerca sa te folosesti de mijloace murdare ca sa iti atingi scopurile. Etica in afaceri este o calitate pe care orice antreprenor trebuie sa o aibe si chiar daca vei avea momente in care ti se va parea ca tocmai moralitatea ta iti pune bete in roate, pe termen lung vei observa ca respectul, chiar si venit din partea concurentei, se obtine doar jucand fairplay.

8.      Fa-ti temele!

Aloca timp documentarii si analizeaza etapele prin care trece afacerea ta. Ia in considerare piata, cererea si oferta, nivelul economic al tarii, dar si alte variabile pe cate le intampini in viata de zi cu zi in bussinesul tau. Nu incerca sa fentezi clientii si asculta-le pretentiile cu bagare de seama.

9.      Munceste calitativ, nu cantitativ!

Chiar daca in momentul de fata ai putea crede ca in fata calitatii primeaza cantitatea, gandeste-te mai bine! O sumedenie de lucruri facute prost nu vor aduce rezultatul pe care un singur lucru bine facut il va avea. Incearca sa implementezi aceasta idee si in capul echipei tale. Nu are rost sa munciti 10 ore pe zi daca eficienta maxima exista doar in primele 5 ore.

10.  Ai grija de echipa ta!

Chiar daca acest sfat este lasat la sfarsit, nu lua in calcul nicio secunda ca este mai putin important decat celelalte. De fapt, acesta este poate cel mai bun lucru pe care l-ai putea face pentru afacerea ta: sa construiesti o echipa frumoasa. Nu trata oamenii cu care lucrezi ca pe niste simpli angajati. Incearca sa ii integrezi, sa ii apreciezi si sa le oferi credit. Poate pentru tine o vorba buna nu inseamna prea mult, insa pentru un angajat, da. Modeleaza-ti colectivul astfel incat acesta sa te respecte pentru ceea ce esti si pentru ceea ce faci, nu doar pentru faptul ca le esti sef. In plus, studiile arata ca un angajat este cu mult mai activ si mai dornic de munca atunci cand este rasplatit pentru eforturile depuse nu doar prin salariu, ci si prin alte recompense – ai fi surprins, dar multe dintre ele nu au nicio legatura cu aspectul financiar.

        Aceasta este o colectie de sfaturi de care fiecare antreprenor trebuie sa tina cont; ordinea, insa, depinde in mare parte de caracterul acestuia, de tipul afacerii sale, de obiectivele, de resursele si de gandirea lui. Afacerile nu reprezinta un domeniu inchis, ele sunt intr-o continua dezvoltare si obisnuiesc des sa imprumute componente esentiale si majore din comunicare, din management, din marketing, din drept, dar si din alte obiecte de acest de factura asemanatoare. Intotdeauna exista sugestii care pot completa lista.